Chestiunea vitezei nelimitate pe autostrazi a reaparut miercuri in centrul dezbaterii publice in Germania, tara unde automobilul este rege, dupa propunerea sefului social-democratilor, Sigmar Gabriel, de a o plafona la 120 km/h, imediat criticata din toate partile, scrie AFP.
"Consider corecta limitarea la 120 km/h pe autostrazi deoarece toate statisticile arata ca aceasta reduce numarul mortilor si al accidentelor grave", a afirmat presedintele SPD, intr-un interviu acordat cotidianului regional "Rheinische Post".
"Restul lumii a facut acest lucru de mult timp", a adaugat acesta, in conditiile in care printre cliseele citate adeseori despre Germania si afla si viteza nelimitata pe autostrazi.
Dar aceasta idee a fost imediat respinsa inclusiv in cadrul partidului sau, in special de catre candidatul SPD la cancelarie, la alegerile din septembrie, Peer Steinbruck.
"Pe o mare parte din reteaua rutiera germana avem deja o limitare de viteza", a argumentat Steinbruck, la televiziunea publica regionala WDR. Acesta a adauga ca nu doreste sa "atate din nou" aceasta dezbatere.
Purtatorul de cuvant al cancelariei, Steffen Seibert, a subliniat ca Angela Merkel nu are intentia de a limita viteza pe autostrazile germane, unde nu rareori autoturismele depasesc lejer 200 km/h.
Si ministrul Transporturilor, Peter Ramsauer, s-a pronuntat impotriva, argumentand ca accidentele cele mai grave nu se produc pe autostrazi, ci pe drumurile nationale sau departamentale.
Verzii, care doresc, alaturi de SPD, sa invinga coalitia liberal-conservatoare a Angelei Angela Merkel la alegerile din toamna, au introdus in programul electoral o limitare la 120 km/h a vitezei pe autostrazi, dar au invocat ca argument limitarea emisiilor de gaz cu efecte de sera.
Absenta limitarii vitezei pe autostrazile germane, fapt