Autoritatile romane sunt pe cale sa marcheze o premiera in sectorul infrastructurii. 5 consortii straine au depus oferte pentru a construi, pe banii lor, prima autostrada privata din Romania, ce va lega Pitestiul de Craiova. Premierul Victor Ponta a declarat miercuri ca, dupa depunerea ofertelor, va incepe "un dialog competitiv" cu constructorii, urmand sa fie aleasa cea mai buna oferta.
Altfel spus, va fi aleasa oferta cea mai buna din punct de vedere al pretului constructiei, durata de executie, perioada de concesiune si, foarte important – nivelul taxei ce va fi perceputa soferilor.
Pe lista neoficiala a investitorilor s-ar afla austriecii de la Strabag, francezii de la Vinci, grecii de la Aktor si chinezii de la China Communications Construction Company (CCCC).
Autoritatile estimeaza ca autostrada Craiova-Pitesti, de 121 de kilometri, va fi gata pana in 2016 si va costa 1,7 miliarde de euro.
Cat va costa taxa de autostrada
“Autostrada Ford” va conecta fabrica de automobile din Craiova de Bucuresti si mai ales de Portul Constanta, permitand astfel exportul automobilelor produse in Banie.
Constructia autostrazii a reprezentat una dintre promisiunile facute de autoritati americanilor in momentul privatizarii. Ford chiar a amenintat cu retragerea investitiei daca statul nu va construi infrastructura promisa. Dincolo de tranzitul auto-trenurilor cu masini Ford catre Portul Constanta, autostrada va fluidiza traficul in zona Olteniei.
Cat va costa taxa pe noua autostrada? Potrivit expertilor, constructorul va fi cel care va anunta nivelul acesteia, calculat in functie de valoarea investitiei si perioada necesara amortizarii cheltuielilor.
Cel mai probabil, taxa ar urma sa fie intre 4 si 4,5 euro pe suta de kilometri, nivel considerat de autoritati drept suportabil pentru soferii din