Dupa un an de la preluarea Executivului, USL anunta unele realizari notabile cum ar fi intregirea salariilor si pensiilor ori o mai buna colectare a taxelor. Opozitia, in schimb, acuza USL de neindeplinirea celor mai multe dintre angajamentele asumate si de tradarea propriului electorat, argumentand ca nivelul de trai al populatie nu s-a ameliorat. Avocatii USL scot majoritatea din coltul periculos al ringului, afirmand, pe buna dreptate, ca de fapt timpul real supus raportarii este numarat abia din momentul in care Guvernul Ponta a putut lucra in baza propriului buget. Ceea ce reduce perioada de referinta de la un an la trei luni si cateva zile. Disputa se soldeaza cu un scor nul. Adversarii USL au dreptate. Dreptatea lor. Sustinatorii USL au si ei dreptate. Dreptatea lor. Sursa imagine: puterea.ro
Situatia se complica daca privim spre viitor. Acest buget, al Guvernului Ponta 2, are mult prea multe constrangeri. Impuse de organismele internationale, dar si asumate in mod voluntar. Cu intentia vadita de imbunatatire a imaginii externe a USL. Acest buget nu permite suficiente investitii care sa aduca locuri de munca si profit. In mod cert, motorul dezvoltarii si repornirii Romaniei nu a fost inca turat. Este rectificarea care urmeaza in curand o sansa? Cu certitudine da. Dar va profita Guvernul Ponta 2 de rectificare? Va sti acest Guvern sa-si negocieze, cu organismele internationale, sansele la sange? Vom afla.
Marea provocare va fi insa bugetul pentru 2014. Romania va ramane pe butuci daca acel buget nu va fi elaborat intr-o alta filosofie. Tocmai din acest motiv, pe langa temele revizuirii Constitutiei si regionalizarii, dezbaterea politica si dezbaterea publica ar trebui sa se concentreze, inca de astazi, asupra directiilor si tintelor viitorului buget. Un buget care sa asigure un ritm de crestere de 6-8 la suta. Dar mai ales, un buget care sa susti