În contextul discuțiilor despre modificare Constituției, precum și a anunțului că raportul Monicăi Macovei privind confiscarea bunurilor obținute în urma săvârșirii unor infracțiuni a fost adoptat ieri în comisa LIBE a Parlamentului European, a fost relansată dezbaterea privind sancțiunile pe care ar trebui să le primească șoferii care provoacă accidente grave.
Accidente rutiere
România ocupă locul doi în Europa la accidente rutiere mortale
Premierul Victor Ponta a avut, în ultimele 24 de ore, două declarații cu privire la acest subiect. Ieri, primul ministru a afirmat că, odată cu modificarea Constituției, s-ar putea introduce și sancțiunea prin care să poată fi confiscate unele bunuri folosite la sâvârșirea unor contravenții sau infracțiuni.
Astăzi, la o dezbatere publică, Ponta a revenit asupra subiectului, subliniind că această inițiativă este necesară și că este dispus chiar să fie luat de guler și dat afară de la guvern pentru susținerea ei.
"Sunt ţări care confiscă maşina cu care s-a încălcat grav legea rutieră. Noi nu avem voie conform Constituţiei actuale, dar mie nu mi s-ar părea excesiv în anumite situaţii şi vă spun ca fost motociclist că ar trebui să confiscăm şi motociclete, nu doar maşini", a declarat premierul Ponta.
Pe de altă parte, șeful guvernului a folosit ieri, drept argument, statistica Poliției Rutiere privind accidentele grave ce au avut loc în perioada 1-5 mai: 88 de accidente, în care și-au pierdut viața 22 de persoane.
Însă, în aceeași perioadă a anului trecut au fost de două ori mai multe accidente, în care 30 de oameni au murit, iar 80 de persoane au fost rănite grav, potrivit şefului Direcţiei Rutiere din IGPR, Lucian Diniţă.
Comisia de la Veneția: O propunere justificabilă
La rândul său, Thomas Markert, secretarul Comisiei de la Veneţia, a afirmat astăzi că i s-ar părea just