GOOGLE marchează, miercuri, printr-un logo special 93 de ani de la naşterea graficianului şi cineastului american SAUL BASS, autorul unora dintre cele mai celebre secvenţe de titluri de filme, afişe şi logouri de companii şi colaborator al unor regizori precum Alfred Hitchcock şi Martin Scorsese, potrivit Mediafax.
GOOGLE marchează 93 de ani de la naşterea lui SAUL BASS printr-un logo animat foarte elaborat, care include secvenţe bazate pe designul folosit de grafician pentru titluri de filme, afişe pentru pelicule şi festivaluri de cinema, coperte de reviste, cărţi şi albume muzicale şi logouri de companii.
Bass, născut pe 8 mai 1920 şi care a murit în 1996, a lucrat cu regizori celebri, precum Alfred Hitchcock, Billy Wilder, Stanley Kubrick şi Martin Scorsese, pe parcursul unei cariere de 40 de ani.
Născut într-o familie de imigranţi din Bronx (New York), Bass şi-a început cariera în domeniul reclamelor de film, în anii 1940. În 1954 a fost angajat de Otto Preminger pentru a crea o secvenţă de titlu inovatoare pentru filmul "Carmen Jones", iar Bass a folosit un trandafir în flăcări animat. Până în anii 1950, titlurile filmelor şi numele din distribuţie erau prezentate în mod clasic pe cartoane sau pe un fundal static.
În 1955, Bass a creat secvenţa de titlu pentru un alt film al lui Preminger, "The Man With the Golden Arm", utilizând o imagine grafică foarte puternică - linii albe care se aranjau în forma unui braţ răsucit. Imaginea a fost utilizată şi în campania publicitară a filmului, prefigurând metoda identităţii corporate folosită în campaniile moderne de promovare a peliculelor.
Ulterior, Bass a lucrat cu Alfred Hitchcock, la "La nord, prin nord-vest/ North by Northwest", "Psycho" (1959), precum şi la "Ameţeala/ Vertigo" (1958).
După o pauză în anii 1960, Bass s-a întors în cinematografie în anii 1970. Ultima sa crea