In cadrul proiectului „Science Week” câţiva elevi de la “Costache Negruzzi” au prezentat dispozitive automate precum o pisică robot, care imită gesturile uneia adevărate, sau un tanc care parchează singur.
Câţiva elevi de la “Costache Negruzzi” le-au prezentat colegilor latura „fermecătoare” a ştiinţelor şi tehnicii, prin intermediul unor machete, dispozitive şi mecanisme pe care le-au realizat valorificându-şi abilităţile şi cunoştiinţele proprii. Oportunitatea a fost oferită în cadrul proiectului educaţional „Science Week”, ajuns la a VI-a ediţie, care a debutat ieri.
„E fix replica pisicii mele”
Elevi pasionaţi de chimie, fizică, robotică şi IT le-au explicat cu entuziasm celor cărora curiozitatea le-a purtat paşii pe holul de la intrarea principală în colegiu că ştiinţele pot fi interactive şi chiar distractive. Un robot proiectat ca replică a unei pisici a reprezentat atracţia expoziţiei. Ideea prototipului i-a fost inspirată lui Andrei Corneanu, elev în clasa a X-a A, de propria pisică, Maia, pe care o are de 3 ani. „E fix replica pisicii mele de acasă. Pisica-robot e construită din piese lego, după propriul design şi programată. Ştie să interacţioneze cu persoanele din jur, ideea fiind de a crea o copie a unei pisici normale. Are o boxă internă, senzori de proximitate ce detectează oamenii din jur, trei motoare pentru picioare şi gât şi senzori de atingere. Dacă o bruscăm, se sperie şi se dă înapoi. Dacă o gâdilăm la gât, îi place şi merge înainte. Dacă o apăsăm la spate, o enervează, nu-i place. Scopul ei e de a distra oamenii, de a-i face cât mai curioşi. Miaună, de asemenea, doar că boxa e destul de mică şi nu se aude destul de tare”, a explicat Andrei Corneanu. Pentru a-i „da viaţă” roboţelului său, Andrei a lucrat aproape o lună şi jumătate, fără a fi îndrumat de vreun profesor. Pe lângă timp şi pasiune, tâ