Comarnic-Braşov (58 km), Craiova-Piteşti (121 km) şi centura de sud a Capitalei (48 km) ar trebui să fie construite în concesiune, dar costurile enorme acceptate de guvern (între 14 şi 42 mil. euro/km) ca punct de plecare în negocieri ridică semne de întrebare.
La un cost mediu de 21,5 milioane de euro pe kilometru, preţul acestora se apropie de cel pentru construcţia autostrăzii Transilvania, considerat unul dintre cele mai păguboase contracte încheiate de stat după Revoluţie.
Statul a redus puternic investiţiile publice şi caută în prezent noi soluţii pentru dezvoltarea infrastructurii locale de transport. Concesiunile de autostrăzi, un experiment eşuat în trecut în România, ridică semne de întrebare cu privire la preţul cu care pot fi construite autostrăzi pe plan local, dar şi cu privire la modul în care vor reuşi aceste parteneriate între sectorul public şi cel privat să accelereze procesul de realizare a şoselelor. Ministrul marilor proiecte Dan Şova afirmă că sumele mari se explică prin faptul că includ atât costul de construcţie, cât şi pe cel al întreţinerii pe 30 de ani.
România, cu 530 km de autostrăzi, a pierdut de mult cursa pentru construcţia de şosele în regiune. Croaţia, spre exemplu, o ţară mult mai mică decât România, care va intra în UE abia anul acesta, are deja 1.260 km. Sârbii construiesc autostrăzi cu 4-5 mil. euro pe kilometru. Ultimul contract, pentru 140 km, a fost încheiat cu chinezii pentru 642 mil. euro, deci 4,6 mil. euro/km. De asemenea, un tronson de autostradă de 27 km între Pirot şi Dimitrovgrad a fost semnat cu Alpine din Austria pentru 60 mil. euro, deci 2,2 mil. euro/km, conform b92.com. Autostrada sau drumul expres Craiova-Piteşti (statul nu s-a hotărât încă ce variantă va alege), o şosea de 121 km cerută în repetate rânduri de industria auto şi care se va construi prin concesiune, va costa circ