Accidentul aviatic produs anul trecut, la Craiova, după ce un aparat de zbor IAR 99 – ”Șoim”, s-a prăbușit în timpul unui zbor de antrenament și în urma căruia pilotul a murit și copilotul a suferit rani grave, a fost cauzat de ”unii factori de spațiu-timp care au făcut imposibilă indepărtarea optimă a avionului de suprafața solului”, se precizează în rezoluția procurorilor de la Parchetul Militar Timișoara, care au anchetat cazul.
Aparatul de zbor care s-a prăbușit la Craiova urma să participe la o demonstrație aviatică ce trebuia să aibă loc pe Aeroportul Batajnica, din Serbia, între 1 și 3 septembrie 2012. Pentru acest lucru cei doi piloți, comandorul Aurelian Cojocaru și lt.comandorul Relu Mihai Ioana, au participat la mai multe sesiuni de antrenament la bordul avionului IAR 99 – ”Șoim”.
”În ziua de 23 august 2012, începând cu ora 8,00, echipajul format din cei doi piloți a efectuat un număr de două decolări-aterizări, aceste misiuni având rolul de perfecționare a evoluțiilor în zbor demonstrativ... La ora 10,35, avionul a decolat în al treilea zbor din startul planificat. În acestă misiune, comandor Aurelian Cojocaru a zburat în calitate de pilot prim, iar lt.comandor Relu Mihai Ioana în calitate de pilot secund, cu sarcini specifice la bord. Rulajul pentru decolare și decolarea s-au desfășurat normal. Aeronava executat un viraj stânga în urcare, în limitele anvelopei de zbor, cu viteza și înălțimea în creștere. La scurt timp aeronava a pierdut înălțime, au fost executate manevre evazive pentru evitarea și protejarea unor construcții civile aflate pe traiectoria sa descendectă, apoi a luat contact cu solul. În urma coliziunii cu un stâlp din beton și a incendiului care s-a produs, aeronava a fost distrusă în totalitate. Prim pilotul Aurelian Cojocaru(49 de ani) nu a catapultat și și-a pierdut viața. Pilotul secund, lt.comandor Relu Mihai Ioana(35