România înregistra, în 2010, o rată relativ mare a deceselor în accidente rutiere faţă de multe ţări UE, însă aproape egală cu cea din SUA, în timp ce, din punct de vedere al eficienţei legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice, este notată cu 8 din 10, într-un raport al OMS, prezentat de Mediafax.
Raportul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, dat publicităţii anul acesta, plasează România printre ţările europene cu o rată relativ mare a deceselor în urma unor accidente produse pe drumuri publice - 11,1 la suta de mii de locuitori, aceeaşi cu a Lituaniei, dar mai mare decât cele înregistrate de Bulgaria (10,4) şi Ungaria (9,1).
Comparaţia cu statele occidentale poate fi considerată descurajantă în condiţiile în care, tot în 2010, Franţa, de pildă, avea o rată a deceselor de doar 6,4, Germania şi Danemarca - 4,7, Marea Britanie - 3,7, iar Suedia - 3.
În raport este prezentată şi statistica deceselor în accidente rutiere din 2010, România figurând cu 2.377, Bulgaria - 775, Ungaria - 740, Germania - 3.648, Franţa - 3.992, iar Rusia cu nu mai puţin de 26.567.
La nivel mondial, rata deceselor în accidentele rutiere din România este însă comparabilă cu cele din SUA (11,4), Guinea Ecuatorială (11,4) şi Bangladesh (11,6).
Acelaşi indicator al României este însă mult sub cele din Thailanda, Africa de Sud şi unele ţări din America Latină.
În raportul OMS este analizată şi ponderea persoanele rănite grav pe drumuri publice care sunt luate cu ambulanţa. La acest capitol, România, cu un procent de minimum 75 la sută, se află în categoria ţărilor cele mai eficiente.
De asemenea, în privinţa eficienţei legislaţiei rutiere şi, implicit, a limitelor de viteză impuse, România este notată cu 8 din 10, în timp ce Norvegia, Ungaria, Austria şi Bulgaria au nota 7, iar Belgia, 6.
Din acelaşi punct de vedere, Franţa şi Finlanda s