Muzeul Aviaţiei, din nordul Bucureştiului, este singura instituţie cu profil aeronautic din ţară şi cuprinde un patrimoniu impresionant, de la aparate de zbor ieşite din uz, până la elemente cu specific aeronautic, ce au aparţinut pionierilor aviaţiei româneşti.
Povestea locului în care se află muzeul spune o parte din istoria aerodromului militar Pipera, care în prima jumătate a secolului al XX-lea găzduia ore întregi de antrenament. Aerodromul, care astăzi s-a transformat în muzeu, a fost înfiinţat în anul 1915 şi era destinat piloţilor din cadrul Şcolii Militare de Pilotaj de la Cotroceni, care încercau să îşi perfecţioneze tehnica de zbor.
Aproximativ 70 de aparate de zbor sunt expuse în muzeu
Din muzeu face parte o expoziţie „la iarbă verde” şi două hangare în interiorul cărora se adăpostesc adevărate comori aeronautice din România de altădată.
Pe gazonul din curtea muzeului şi-au găsit liniştea mai multe avioane şi elicoptere care i-au însoţit pe militarii români în misiunile pe care aceştia le-au avut de-a lungul carierei, odihnindu-se acum avioane cu motor clasic, elicoptere, tunuri antiaeriene şi rachete sol-aer.
Printre exponatele aflate în curtea muzeului, MIG-29, în variante Sniper, este unul dintre aparatele de zbor care se odihneşte la „iarbă verde” .
Sala Traian Vuia, macheta celebrului aparat de zbor mai greu decât aerul
O parte din primul hangar al muzeului îi este dedicată, în întregime, marelui Traian Vuia, cel care a reuşit să marcheze o premieră mondială în anul 1906, atunci când a devenit primul om care a zburat cu un aparat mai greu decât aerul.
În muzeu se găseşte o machetă, în mărime naturală, a celebrului aparat de zbor, maşinărie dotată cu sisteme proprii de propulsie, decolare şi aterizare. În spatele aparatului, în locul dedicat lui Vuia, sunt panouri pe care se găsesc poze cu pregătirile pe