În majoritatea oraşelor ţării se găsesc monumente care pentru privitori rămân un mister. Fie că este vorba despre lucrări greu de „citit“ , fie că locuitorii oraşului, alături de experţi, le consideră fără sens, o parte dintre operele de artă construite în oraşele României sunt de prost gust, fiind catalogate ca un adevărat fiasco.
„Părintele“ monumentului din Piaţa Revoluţiei despre poreclele date de bucureşteni: „Un vidanjor nu poate să vadă decât ce utilizează“
„Cartof“, „creier“, „ţeapă“ ori „suliţă“ sunt doar câteva dintre poreclele pe care le-a primit monumentul ridicat în centrul Capitalei, în Piaţa Revoluţiei, în memoria celor care şi-au pierdut viaţă în timpul evenimentelor din 1989. Artistul plastic care a semnat construcţia, Alexandru Ghilduş, povesteşte ce însemnătate are pentru el. Pentru cei care îi spun în fel şi chip are un singur mesaj: „Un vidanjor nu poate să vadă decât ce utilizează”
Artistul plastic spune că poreclele care i-au fost atribuite monumentului nu au nicio legătură cu adevărata însemnătate pe care acesta o are. Potrivit creatorului operei de artă, coloana din marmură reprezintă înălţarea celor căzuţi în timpul Revoluţiei, datorită celor 25 de metri pe care coloana îi are. De asemenea, culoarea alasă, alb, reprezintă puritatea sufletelor celor care s-au jertfit în anul 1989.
Monumente neînţelese în sensurile giratorii din Focşani
Oamenii spun că nu au înţeles nicio iotă din ce au vrut să exprime artiştii care spun că şi-au ales o temă generoasă, cea a Unirii.Trei sensuri giratorii din Focşani, respectiv cel de pe Bulevardul Gării, de pe Bulevardul Unirii şi de la Teatru au fost decorate anul trecut cu sculpturi aparţinând unor artişti contemporani români.
Deşi sculpturile au fost prezentate ca fiind un cadou din partea artiştilor care au participat la un simpozion de creaţie în Focşani, în realitate b