Marca de fast-food Subway este brandul care a inregistrat cea mai mare crestere de la lansarea primei editiii a BrandZTM – Topul celor Mai Valoroase 100 Marci la nivel Global, realizat de Millward Brown Optimor pentru WPP
El a ajuns la acest procent mare de crestere in valoare (5145%) prin raportul foarte bun intre calitate si pret, relevanta pentru consumatori si o diferentiere clara fata de competitori.
Inainte de publicarea oficiala a clasamentului din 2013, care va avea loc pe 21 mai, Millward Brown a analizat toate rezultatele incepand cu anul 2006 pentru a identifica marcile cresterea cea mai mare si durabila in ultimii ani. Acestea sunt:
1. Subway +5145%
2. Apple +1045%
3. Amazon +470%
4. Hermès +297%
5. Verizon +230%
6. McDonald’s +228%
7. IBM +221%
8. Google + 188%
Rezultatele reflecta dorinta crescanda a consumatorilor de a discuta, a trimite mesaje, date, a manca rapid si a aduce putin lux in viata lor. Analiza scoate, de asemenea, in evidenta, opt driveri importanti ai succesului pentru marcile cu cresterea cea mai spectaculoasa si durabila:
1. Un raport foarte bun calitate-pret – Nu este vorba despre pret, ci despre ce primesti pentru banii platiti. Hermès si Subway ofera, ambele, un raport foarte bun calitate-pret.
2. Relevanta in timp– Efortul continuu de a reimprospata brandul este esential pentru a ramane in cursa de-a lungul timpului. Reinventarea IBM drept o companie de consultanta care conduce la o planeta mai inteligenta este total congruenta cu spiritul vremii.
3. Au folosit tehnologia – Disponibilitatea timp de 24 ore pe zi, 7 zile pe saptamana, “socializarea” cu consumatorii si pastrarea contactului cu acestia… sunt aspecte pe care niciun brand nu isi permite sa le ignore. Managementul online al clientilor oferit de Amazon a schimbat regulile joc