Nu ştiu dacă Ponta conduce maşini pe şoselele patriei – omul spune că a fost motociclist –, dar dacă l-ar lua cineva copilot pe un “bolid” autohton, pe o rută oarecare, atunci indicaţiile sale ar suna, cu siguranţă, cam aşa: “groapă 40 lată, cu 10 adâncă, la şi şapte minute; convenabil ocolire stânga, în ax; şanţ, lung cinci, cu abatere stânga, până la fără 10, recomand dreaptă, în buza decorului – atenţie la maidanez!!; atelaj, tracţiune cal sur, singur, şchiop, la 12 fix; omul mănâncă seminţe şi frânează în derapaj, faţă birt; recomand frână, semnal dreapta, avarii, să bem şi noi un şnaps!”.
Eu nu zic că n-ai de-a face cu tot felul de nebuni în ţara asta, care se urcă cu toată suta lor de kile pe pedala de acceleraţie, dar ca să motivezi desfiinţarea “dreptului sfânt la proprietate” – aşa cum, apăsat şi conotat peiorativ, pronunţă premierul sintagma -, pentru că mor prea mulţi oameni pe şosele, asta e o aberaţie. Bref, dacă i-a venit premierului ideea pe turnanta asta, nici nu mai contează că Poliţia Rutieră susţine contrariul, conform statisticilor, anume că numărul accidentelor s-a redus aproape la jumătate, anul acesta, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. ”Eu văd ce se întâmplă, nu mă iau după statistici. Ştiu că poliţia e bună la statistici...” a ironizat Victor Ponta organele, ca şi când ar fi ubicuu şi ar vedea el tot, absolut.
Păi, dacă e aşa, să ne spună Victor Ponta şi nouă, care am mai luat ţara la roată şi n-am văzut atâtea, pe câte şosele se poate merge civilizat în România? Ştie premierul câţi kilometri de autostradă străbate românul în ţara lui? Cam 500. Şi din toţi ăştia, câţi au scăpat neciuruiţi?! Cam o treime. Mai ştie premierul că aproape jumătate din “drumurile noastre, toate”, la nivel naţional, sunt “asfaltate” cu piatră şi pământ? Ştie dumnealui cam cât faci pe drum dacă ai treabă, la Cluj, să spunem, mergând cu 50 de