Micii şi berea compensează cu succes moartea Revoluţiei, aşa cum mielul fript şi damigeana o compensează pe aceea a lui Dumnezeu.
Zilele trecute, statul nostru, în nesfârşita lui generozitate, a decretat câteva zile libere supranumerare, unind prin „punte“ cele două zile de sărbătoare pascală cu ziua liberă de 1 Mai. Populaţia a primit pomana cu veselie şi s-a conformat, lăsându-se mânată în turmă în minivacanţă. La comandă, şoselele s-au umplut cu şiruri interminabile de maşini târându-se ca râmele spre mare sau spre munte. La comandă, poienile au fost cotropite de cete sălbatice înarmate cu grătare, frigări şi saci cu mangal, în plus cu cantităţi enorme de mici şi lăzi de bere şi damigene. La comandă, şi plajele au fost acoperite de trupuri goale aliniate precum sardelele în cutie şi nu mult mai puţin unsuroase. Diferite triburi, pe seară, tot ca la comandă, au invadat barurile şi cluburile, decise că trebuie să aibă „fun“, indiferent de preţ. De fapt, toţi ştim că trebuie să avem „fun“, indiferent de preţ; mai mult însă decât orice altceva, ştim că e musai să ne ghiftuim, de vreme ce aşa au decis autorităţile când ne-au miluit cu „minivacanţa“ şi cu puntea, pesemne – zic suspicioşii – slăbindu-ne astfel şi vigilenţa faţă de abuzurile lor. Aşadar, uitând de opinie separată şi opoziţie (presupunând că ar fi avut-o), naţia întreagă s-a înclinat înaintea imperativului categoric al devoratului: şi, ca să îndeplinească prompt comanda, şi-a luat cu sine tot calabalâcul – inclusiv tableta pentru a împărtăşi „prietenilor“ din turma mică de pe Facebook „experienţele“ ei neasemuite.
Că sentimentul religios al sărbătorii aproape s-a evaporat – sărbătoarea devenind numai o „experienţă“ cu gaşca –, asta e evident. Cât despre sensul revoluţionar al celeilalte sărbători, acela a fost distrus şi el de demult şi nimeni nu mai doreşte a-l reînno