Pe 6 decembrie 2012, prin anunțul 140952, CONPET SA scoate la licitație un contract cadru pe patru ani, pentru transportul producției de țiței și gazolină între punctele de lucru ale CONPET și rafinării. Valoarea contractului este de 394.680.312 lei cu tot cu TVA, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 23 ianuarie 2013, ora 9,00, deschiderea ofertelor urmând a avea loc la ora 11,00. Criteriul principal pentru atribuirea contractului este prețul cel mai scăzut.
La licitație participă suferinda CFR Marfă SA și steaua în ascensiune a transportului feroviar, Grup Feroviar Român SA. Oferta cea mai bună vine de la CFR Marfă SA, iar compania de stat pare a trage o sănătoasă gură de oxigen, având asigurat pentru următorii patru ani un contract de 100.000.000 de euro, o treime din cifra de afaceri pe 2011.
Aparent, toată lumea este fericită. Iar cel mai fericit este statul român, pentru că a reușit să ia fața privaților-căpușă de la GFR și să obțină tot de la statul român, proprietar majoritar al CONPET, un contract care, odată intrat în portofoliul CFR Marfă, va crește valoarea acesteia înainte de privatizare.
Numai că, în timp ce ministrul Fenechiu se juca de-a “Privatizăm CFR Marfă, nu privatizăm CFR Marfă”, rupând petală după petală din floarea acordului cu FMI, băieții deștepți din transporturi feroviare, dacă-i putem numi așa, dau lovitura, profitând de un moment de neatenție generală. Astfel, deși CFR Marfă oferise cel mai bun preț și cele mai bune condiții, câștigând detașat licitația pentru contractul cu CONPET, reprezentanții societății de stat pur și simplu nu se prezintă la semnarea contractului de 100.000.000 de euro. Adică exact așa cum ați auzit: cu contractul pe tavă, cu venituri de 100.000.000 de euro asigurate în următoarele 48 de luni, CFR Marfă, companie cu datorii de 450.000.000 de euro, întoarce curul banilor și, pur