Compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria sunt companiile care au depus oferte eligibile pentru privatizarea CFR Marfă, a anunţat ieri Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, după deschiderea documentaţiilor de participare pentru precalificarea la privatizarea companiei. Caietul de sarcini a fost cumpărat de patru companii, din care doar cei trei investitori au depus ulterior documentaţia de participare. “Pentru toate cele trei companii ofertele au fost considerate eligibile. Urmează evaluarea acestora, iar pe 15 (mai n.r.) se va decide dacă aceste companii sau o parte din ele sunt precalificate pentru etapa a doua”, a spus ministrul.
Statul păstrează 49% din acţiuni
“Dacă am fi pornit de la un preţ de vânzare mai mic erau mai mulţi investitori. Am dorit pe de o parte ca această companie să nu fie vândută la un preţ scăzut, pentru că o considerăm de o importanţă foarte mare, economică, pentru România şi sper eu, în viitor, pentru întreaga Europă de Est, şi de asemenea, am restricţionat destul de mult accesul la această procedură, pentru că am dorit ca CFR Marfă să nu poată fi cumpărată decât de o companie puternică, cu istoric, care să poată dezvolta în continuare această activitate”, a afirmat Fenechiu.
CFR Marfă are datorii de peste 2 miliarde de lei, mai mari decât valoarea activelor, din care 1,5 miliarde lei sunt către stat şi vor şterse. Mai multe active ale CFR Marfă, precum clădiri, terenuri sau două feriboturi, vor fi trecute la CFR SA, după ce ANAF va ridica sechestrul asigurător, în urma anulării datoriilor. “Noi vindem lomotive, vagoane, depouri şi o activitate profitabilă”, a spus ministrul.
Fenechiu a precizat că statul român îşi va menţine o participaţie de 49% din acţiunile companiei, poziţie care va permite oprire