Facebook ar fi în discuţii pentru achiziţionarea firmei israeliene Waze, care oferă una dintre cele mai populare aplicaţii de hărţi de pe dispozitivele mobile, mai ales după eşecul de anul trecut al Apple Maps.
Reuters citează publicaţia din Israel, Calcalist, care spune că suma pentru care Facebook ar negocia ar fi cuprinsă între 800 de milioane şi un miliard de dolari, o suma care pare uriaşă, mai ales că nu a trecut foarte multă vreme de când Facebook a achiziţionat Instagram pentru o sumă asemănătoare.
Momentan, scrie Calcalist, se pare că cele două părţi s-au întâlnit şi au semnat un acord preliminar, iar discuţiile au început acum şase luni. Legătura dintre cele două firme a început în octombrie anul trecut, când Waze a oferit posibilitatea de a distribui traseul şi poziţia pe hartă.
Reuters menţionează că nu ar fi prima achiziţie a Facebook din Israel, o ţară cu o zonă foarte activă de startup-uri. În 2011 au cumpărat Snaptu pentru 70 de milioane de dolari, iar în 2012, site-ul de recunoaştere facială Face.com, pentru 60 de milioane de dolari. În acelaşi timp, Waze a înregistrat o creştere foarte mare din momentul lansării iPhone 5 şi a lui iOS 6. După introducerea Apple Maps, utilizatorii au căutat o alternativă, mai ales că Google Maps nu era disponibil, iar Waze a fost prezent de fiecare dată în topul preferinţelor. În martie 2013, Waze a avut 45 de milioane de utilizatori.
Dacă mutarea se va confirma, deşi astfel de negocieri pot să dureze foarte mult, Facebook ar putea folosi cunoştinţele echipei Waze pentru a se insera şi mai puternic în domeniul recomandărilor locale. Cu o aplicaţie de hărţi foarte bine pusă la punct, integrată social, deoarece utilizatorii distribuie poziţia lor şi problemele din trafic, Facebook ar putea să crească şi mai mult şi să ofere diferite tipuri de monetizare. De asemenea, recomandările locale sunt imp