România înregistra, în 2010, o ratã relativ mare a deceselor în accidente rutiere fatã de multe tãri UE, însã aproape egalã cu cea din SUA, în timp ce, din punct de vedere al eficientei legislatiei privind circulatia pe drumurile publice, este notatã cu 8 din 10, într-un raport al OMS.
Raportul Organizatiei Mondiale a Sãnãtãtii, dat publicitãtii anul acesta, plaseazã România printre tãrile europene cu o ratã relativ mare a deceselor în urma unor accidente produse pe drumuri publice – 11,1 la suta de mii de locuitori, aceeasi cu a Lituaniei, dar mai mare decât cele înregistrate de Bulgaria (10,4) si Ungaria (9,1). Comparatia cu statele occidentale poate fi consideratã descurajantã în conditiile în care, tot în 2010, Franta, de pildã, avea o ratã a deceselor de doar 6,4, Germania si Danemarca – 4,7, Marea Britanie – 3,7, iar Suedia – 3. În raport este prezentatã si statistica deceselor în accidente rutiere din 2010, România figurând cu 2.377, Bulgaria – 775, Ungaria – 740, Germania – 3.648, Franta – 3.992, iar Rusia cu nu mai putin de 26.567. La nivel mondial, rata deceselor în accidentele rutiere din România este însã comparabilã cu cele din SUA (11,4), Guinea Ecuatorialã (11,4) si Bangladesh (11,6). Acelasi indicator al României este însã mult sub cele din Thailanda, Africa de Sud si unele tãri din America Latinã. În raportul OMS este analizatã si ponderea persoanele rãnite grav pe drumuri publice care sunt luate cu ambulanta. La acest capitol, România, cu un procent de minimum 75 la sutã, se aflã în categoria tãrilor cele mai eficiente. De asemenea, în privinta eficientei legislatiei rutiere si, implicit, a limitelor de vitezã impuse, România este notatã cu 8 din 10, în timp ce Norvegia, Ungaria, Austria si Bulgaria au nota 7, iar Belgia, 6. Din acelasi punct de vedere, Franta si Finlanda sunt notate cu 9 în raportul OMS. Pentru eficienta obligativitãtii