Cum convingem pe cineva să facă un lucru? Ne bazăm pe autoritatea noastră asupra acestei persoane? Sau poate pe perseverență? Pe un „As din mânecă” ori pe un truc ce a mai funcționat în trecut? Cu siguranță că toate aceste metode pot funcționa și pot fi foarte tentante. A persuada, înseamnă totuși mai mult decât atât.
Jay Conger, un reputat profesor de Comportament Organizațional a prezentat o viziune diferită asupra persuasiunii, în cadrul unui articol din „Harvard Business Review”. Articolul respectiv a devenit între timp o carte de referință, în care Conger vorbește despre puterile persuasiunii. Există, spune el, patru elemente-cheie de care trebuie să ținem cont pentru a fi persuasivi – setarea credibilității, stabilirea unui teren comun, oferirea unor dovezi vii și crearea unei conexiuni emoționale.
Înainte însă de a intra în detalii, este important să înțelegem ideea de persuasiune drept ceea ce reprezintă ea de fapt. Nu înseamnă să „vinzi” ceva sau să convingi cu orice preț o persoană să facă un lucru. Cu atât mai puțin, persuasiunea nu înseamnă manipulare; manipularea este, cel mult, o formă extremă a acesteia. Și, de cele mai multe ori, este situația în care nimeni nu câștigă. Așadar, a persuada înseamnă a ajunge la o înțelegere comună și la un acord. De acolo înainte, putem construi împreună cu celălalt pentru a descoperi beneficiile de ambele părți.
Citeste mai mult pe Cariereonline.ro