MInistrul transporturilor, Relu Fenechiu, referindu-se la procesul de privatizare CFR Marfa, consideră că ''nimeni nu este nebun să plătească 400 de milioane de euro ca să încaseze din vânzarea la fier vechi 100 de milioane de euro''.
Potrivit acestuia, un vagon are 13 tone, iar preţul obţinut pe o tonă de fier vechi este în jur de 200 de euro. În condiţiile în care CFR Marfă are aproximativ 40.000 de vagoane, din care 25.000 funcţionale, nu se pot obţine din vânzarea de fier vechi mai mulţi bani decât ar costa compania.
În plus, ministrul susţine că un acţionar care are 49% din acţiuni, respectiv statul, poate opri eventualele abuzuri care s-ar produce în cazul CFR Marfă. O posibilitate ar fi includerea unor clauze speciale în contractul de privatizare.
"Când ai 49% din acţiuni poţi opri abuzurile. Nu se poate lua decizia ca o firmă să fie vândută la fier vechi pentru că vrea 51% din acţionariat'', a spus Fenechiu.
Şeful de la Transporturi a subliniat că, în cazul privatizării CFR Marfă, au fost puse ''criterii nemaiîntâlnite, exagerat de mari" pentru a nu permite "o privatizare de show".
"Sunt condiţii care nu au permis o privatizare de show, care nu au permis ca la această licitaţie să se prezinte oameni sau companii neserioase. Sunt condiţii care au făcut să se prezinte doar companii cu experienţă în domeniu, care sunt în stare să vină cu o scrisoare de confort de 180 de milioane de euro în spate, care sunt în stare să aducă o garanţie bancară de 10 milioane de euro doar pentru participarea la faza a doua a procedurii, companii care sunt obligate să aibă o cifră de afaceri mare în spate şi activitate relevantă în domeniu", a precizat Fenechiu.
Procedura de deschidere a plicurilor cu documentele de participare pentru achiziţionarea a 51% din acţiunile CFR Marfă a avut loc joi, la ora 11.00, la sediul Ministerului Transport