Sonae Sierra, specialistul internaţional în centre comerciale, a înregistrat un profit de 12.5 milioane de euro în primul trimestru al anului 2013, rezultat apropiat de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut (13 milioane de euro).
Venitul net direct a fost de 14.9 milioane de euro, în descreştere cu 17% faţă de primul trimestru al anului 2012. Valoarea EBITDA a fost de 28.8 milioane de euro, în scădere cu 1.5 milioane de euro faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012, reflectând scăderea rezultatelor operaţionale ale centrelor comerciale cauzată de impactul vânzării Munster Arkaden - în Germania – şi Pátio Brasil, Penha Shopping şi Tivoli Shopping - în Brazilia. Excluzând aceste vânzări, rezultatul operaţional a fost în aceeaşi linie cu cel raportat în primul trimestru al anului 2012.
Potrivit lui Fernando Guedes de Oliveira, CEO, Sonae Sierra, performanţa companiei în primul trimestru al anului 2013 a fost rezilientă: 'Venitul operaţional a rămas stabil în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dacă eliminăm efectele vânzării celor patru active în acest an. Am reuşit să minimizăm efectele măsurilor de austeritate din Europa asupra vânzărilor chiriaşilor, în timp ce am menţinut creşterea susţinută pe piaţa din Brazilia. Aş sublinia şi creşterea înregistrată în sectorul furnizării de servicii, în special în cadrul pieţelor emergente, precum şi munca depusă pentru deschiderea a trei noi centre comerciale în acest an. '
Climatul de austeritate din Portugalia şi Spania, cu încredere scăzută a consumatorilor şi rată mare de şomaj, a dus la contracţia vânzărilor chiriaşilor din cadrul portofoliului European, care a scăzut cu 3.6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe de altă parte, Brazilia a înregistrat creşteri în vânzări de 5.4% (în moneda locală).
Rata de ocupare a portofoliului la nivel global a fost de 9