Cinci consorţii formate din firme româneşti şi din străinătate şi-au depus candidatura pentru construirea segmentului de autostradă care va lega Craiova de Piteşti, potrivit unor surse oficiale din cadrul CNADNR. Autostrada ar urma să fie dată în folosinţă în 2016, în regim de concesiune, cea mai mare parte a ei traversând judeţul Olt. Gazeta Nouă vă prezintă lista constructorilor interesaţi de investiţie.
Autostrada Craiova-Piteşti, proiectul care ar trebui să fie dat în folosinţă până în 2016, a intrat în faza de propuneri din partea potenţialilor concesionari. Spre deosebire de celelalte proiecte de infrastructură ale ţării, noua autostradă va fi construită integral prin finanţare privată, ceea ce va obliga constructorul să o realizeze în cel mai scurt timp în vederea recuperării investiţiei. Potrivit unor surse oficiale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), cinci consorţii formate din firme româneşti şi din străinătate şi-au depus candidatura pentru realizarea autostrăzii sau drumului expres Craiova-Piteşti.
Primul consorţiu este format din constructorul chinez China Communications Construction Company (CCCC), grupul turc Dogus şi francezii de la Egis, iar cel de-al doilea este compus din grupul româno-spaniol Obrascon şi grupul OHL din Spania. Alte două oferte au fost depuse de consorţiul compus din austriecii de la Strabag, francezii de la Vinci şi din grecii de la Aktor şi de cel compus din trei firme cu capital românesc-UMB Spedition, Tehnostrade, ambele controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, şi firma de construcţii Vectra din Braşov. Cel de-al cincilea consorţiu de firme interesat de infrastructura românească este format din Impregilo şi Salini, constructori italieni.
Autostrada sau Drumul Expres Craiova-Piteşti va avea o lungime de 121 de kilometri şi un cost estimat la 1,7