Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” va juca pentru prima dată la Târgu Mureş între 10 şi 16 mai în cadrul unei microstagiuni ce va cuprinde o selecţie de spectacole muzicale de renume, dar şi spectacole şi ateliere pentru copii, recitaluri de muzică clasică şi religioasă. În program sunt incluse celebra operetă în două acte „Silvia”, spectacolul-colaj de chansonete „Paris, Mon Amour” şi „Romeo şi Julieta” primul musical pop-rock prezentat de către o instituţie profesionistă de teatru din România, Raluca Popa fiind asistent de regie în toate cele trei spectacole.
Reporter: Care credeţi că este raportul potrivit dintre disciplină şi creativitate în cazul unui asistent de regie?
Raluca Popa: Aş spune că raportul trebuie să fie unul 50-50 cu specificarea că aportul de creativitate derivă dintr-o foarte mare disciplină. Întâi şi întâi un asistent de regie trebuie să aibă disciplina de a înmagazina toată informaţia primită de la regizor, fie ea de ordin artistic sau tehnic, pentru ca mai apoi să poată accesa latura sa creativă, care însă nu trebuie să iasă din parametrii CREATORULUI, numit regizor. Ambele laturi trebuie să coexiste în interiorul asistentului. El nu este un executant, dar nu este nici un creator, şi totusi este amândouă lucrurile în acelaşi timp. Paradoxal, nu?
Rep.: Ce provocări aţi întâmpinat în pregătirea pentru „Paris, Mon Amour”, un spectacol complex din punct de vedere tehnic având în vedere spaţiul neconvenţional (foaierul teatrului)?
R.P.: Având în vedere că spectacolul a fost conceput pentru un asemenea spaţiu, nu pot spune că am întâmpinat mari probleme. Ştiam care sunt datele acelui spaţiu şi atunci spectacolul a fost creionat luând în considerare aceste aspecte. Mai mult decât atât, spaţiul neconvenţional a ajutat realizării producţiei, creând o atmosferă intimă, a interiorului unui bistro, a unei străzi înguste din