Compania finlandeză Nokia a ratat startul în cursa pentru supremaţia pe piaţa telefoanelor inteligente, dar încearcă să recupereze din terenul pierdut lansând smartphone-ul Asha 501 cu touchscreen pe pieţele emergente.
Principala piaţă vizată este India. Modelul Asha 501 va putea fi achiziţionat cu 99 de dolari şi este disponibil în mai multe culori, printre care roşu, verde, galben şi alb. Publicul ţintă îl constituie tinerii, după cum a declarat directorul executiv al Nokia, Stephen Elop, scrie Wall Street Journal, în ediţia electronică.
Nokia Asha 501 rulează un sistem de operare bazat MeeGo OS, dispune de o cameră de 3,2 megapixeli, de un display touch capacitiv de 3 inci cu rezolutie QVGA şsi un spatiu intern de stocare de 4GB (care poate fi extins cu ajutorul unui card microSD de până la 32GB).
Asha 501 cântăreşte 98 de grame.
Lansarea care a avut loc la New Delhi vine la scurt timp după adunarea generală a acţionarilor Nokia de la Helsinki, unde actuala echipă de management, condusă de Stephen Elop, a fost aspru criticată pentru că nu reuşeşte să concureze eficient cu Apple şi Samsung pe piaţa telefoanelor inteligente.