De luni se închide pentru reabilitare şi tronsonul liniei de tramvai dintre Podul Electroputere - Peco Severinului şi retur.
Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova a anunţat ieri, prin intermediul unui comunicat de presă, că „începând cu data de 13 mai 2013, după ora 9.00, este oprită circulaţia tramvaielor pe tronsonul Ford - Peco Severinului şi retur, din cauza lucrărilor de înlocuire a căii de rulare a tramvaiului“.
De fapt, tramvaiele nu mai circulau încă din 18 martie pe tronsonul dintre Fabrica Ford şi Podul Electroputere, unde SCT Bucureşti, câştigătoarea licitaţiei, s-a apucat deja să schimbe calea de rulare. Acum a venit rândul celeilalte porţiuni, mult mai lungi, să fie închise pentru a fi schimbate şi mutate liniile către axul drumului, pe locul fostului rond cu trandafiri. Acest tronson e cuprins între Peco Severinului şi Podul Electroputere, urmând să fie reabilitat de firma bucureşteană Marvila. Lucrările încep luni, iar termenul de realizare a acestei lucrări este de doi ani.
În locul lor, autobuze reparate
Tramvaiele urmează să fie suplinite de autobuze. „Călătorii vor fi preluaţi de autobuze, în condiţii de siguranţă, din staţiile de îmbarcare–debarcare aflate în imediata apropiere a peroanelor de tramvai. Autobuzele care vor circula pe acest tronson vor păstra frecvenţa de circulaţie a tramvaiului“, se menţionează în acelaşi comunicat.
Atât primăriţa Craiovei, cât şi conducerea RAT susţineau cu câteva luni în urmă că ar fi nevoie de minimum 25 de autobuze mari pentru a fi suplinite tramvaiele pe timpul lucrărilor de reabilitare a liniei. În acest sens, Primăria Craiova dorea fie achiziţionarea rapidă a 25 de autobuze noi, fie închirierea unora de la RATB. Ambele variante au picat, însă. Finanţarea achiziţiei autobuzelor rămâne incertă pentru că primăria a dirijat o parte din banii de autobuze către achiziţionarea de