Autorităţile au deschis joi plicurile cu documentele de participare la licitaţia CFR Marfă. Bătălia se va da între două companii şi o asociere de două firme, după ce în ultimele luni autorităţile s-au lăudat cu zeci de "pretendenţi" interesaţi de privatizarea transportatorului de stat. Mai mult, companiile au depus documentele de participare pe ultima sută de metri, după ce termenul a fost amânat cu două săptămâni.
Chiar şi cu înlesniri ale condiţiilor de înscriere la licitaţie, "investitorul strategic" care va avea misiunea de a relansa activitatea companiei de stat va fi ales din rândul competitorilor locali ai CFR Marfă, în concurs aflându-se şi un fond de investiţii din Austria şi o companie feroviară din Statele Unite.
Premierul Victor Ponta a dat asigurări că investitorii inscrişi în cursa pentru CFR Marfă sunt serioşi.
"Mă aştept ca oricare dintre cei trei - pentru că am cerut date, este vorba de investitori serioşi - am încredere ca oricare dintre cei trei trei să aibă capacitatea de a implementa o strategie pe termen mediu şi lung de eficientizare a companiei, păstrare a locurilor de muncă şi creşterea competiţiei pe piaţa internă şi pe piaţa directă", a precizat Ponta miercuri seara.
Miercuri a fost termenul limită pentru depunerea documentaţiei de participare la etapa de precalificare pentru privatizarea companiei. Un consorţiu format dintr-o companie românească şi un fond de investiţii austriac a confirmat la scurt timp după ora prânzului participarea la procesul de licitaţie.
Contactat de gândul la un sfert de oră după expirarea termenului, Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că au fost depuse două oferte. Fenechiu, care se aflase în şediţă de guvern până la acea oră, a precizat ulterior că este vorba despre trei oferte.
"Toate cele trei oferte au fost depuse astăzi (miercuri n.r.) în termenul co