O parte dintre elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, vor face cunoştinţă, începând de astăzi, cu primele emoţii ale verificărilor.
Până pe data de 22 mai, aceştia vor fi supuşi evaluărilor-pilot la finalul claselor. În acest sens, Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat, încă de la începutul anului, pe site-ul instituţiei, metodologiile de organizare a evaluării competenţelor elevilor la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Aceste evaluări se fac prin pilotare, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional, urmând ca, cel mai probabil din anul şcolar viitor, aceste evaluări să se facă la toate unităţile de învăţământ. Potrivit calendarului stabilit pentru această activitate, astăzi şi mâine are loc evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, pe 15 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a, iar pe 22 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a. În judeţul Iaşi, evaluările la finalul clasei a II-a se vor face la Şcoala cu clasele I-VIII, din localitatea Crucea, şi la Şcoala „Titu Maiorescu“ din municipiu. La clasa a IV-a, evaluările vor avea loc la Şcoala „Nicolae Iorga“ din localitatea Buhalniţa, la Şcoala cu clasele I-VIII Hadâmbu, la Şcoala „Ion Simionescu“ Iaşi, la Grupul Şcolar „Mihai Busuioc“ Paşcani, la Şcoala cu clasele I-VIII „Grigore Sturdza“ Perieni, şi la Şcoala cu clasele I-VIII de la Sârca. La evaluările pentru clasa a VI-a vor participa şi şcolile cu clasele I-VIII din localităţile ieşene Răchiteni şi din Hârlău („Petru Rareş“).
Potrivit unui comunicat MEN, eşantionul la nivel naţional este format din 86 de şcoli pentru clasele a II-a şi a VI-a, respectiv 136 şcoli pentru clasa a IV-a. Pentru clasa a II-a, testele vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua verificare abordează competenţe de matematică. La clasa a IV-a, evaluarea va cuprinde disciplinele l