Au început emoţiile pentru elevii care vor susţine în perioada următoare probele pentru evaluarea naţională. Astfel, elevii de clasa a II-a susţin, joi şi vineri, probele evaluării naţionale de la finalul anului de studiu, acelaşi lucru urmând să îl facă, tot în mai, cei de clasa a IV-a şi a VI-a, iar în iunie, cei de clasa a VIII-a, notele obţinute de aceştia din urmă contând la admiterea în liceu.
Evaluarea naţională a elevilor din clasa a II-a va fi susţinută la scris-citit şi matematică, testele elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) urmând să aibă un nivel de dificultate mediu, potrivit metodologiei aprobate de Ministerul Educaţiei.
"Durata cumulată a secvenţelor de evaluare să nu depăşească un total de 50 de minute. Testele conţin două secţiuni. Prima secţiune vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor citite-scrise şi cea de a doua vizează competenţele de matematică", se precizează în metodologie. Rezultatele obţinute de elevi nu se trecîn catalog şişisuntvalorificate la nivelulunităţii de învăţământprinelaborareaplanurilorindividualizate de învăţareşiprininformareapărinţilor/reprezentanţilorlegaliaielevuluiasuprastadiuluiformăriişidezvoltăriicompetenţelor evaluate. Evaluarea copiilor din clasa a IV-a va începe la 15 mai, iar prima probă va fi la limbaromână/limbamaternă (înţelegereatextuluiscris) şi apoi la matematică, notelenefiindtrecuteîn catalog.
Şi în cazul acestora, testele vor avea un nivel de dificultate mediu. Despre testele pentru clasa a IV-a, în metodologie se precizează ca durata cumulată a secvenţelor de evaluare să nu depăşească un total de 120 de minute, iar formatul lor să fie asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
Evaluarea elevilor de clasa a VI-a este programată în 22 mai. Conform metodologiei, testele pe care le vor d