Ne-am deplasat la Zadar, în Croaţia, pentru a testa cel mai nou model al lui Chevrolet, crossoverul “Trax”.
Începând cu 2005, de când a revenit oficial în Europa, Chevrolet a ştiut să se adapteze rapid trendurilor pieţei. În 2006, constructorul a lansat Captiva, într-o perioadă în care SUV-urile compacte erau “pe val”. Astăzi, când piaţa confirmă succesul crossoverelor de clasă mică, marca americană reacţionează rapid cu lansarea lui Trax. Chevrolet Trax afişează instantaneu unul dintre principalele avantaje ale sale: designul. Caroseria este foarte înaltă (1.673 mm), forţând limitele segmentului, iar detaliile sale “musculoase” (vezi bosajele supradimensionate pe lateral sau desenul capotei motorului) creează o personalitate solidă, care va convinge cu siguranţă mulţi clienţi.
Partea frontală este, de asemenea, înaltă, dar inconfundabilă pentru un Chevrolet. Probabil din motive ce ţin de aerodinamicitate, spoilerul coboară până foarte jos, ceea ce limitează performanţele în afara asfaltului. Astfel, deşi atitudinea este destul de masculină, specifică mai degrabă unui off-roader decât unui crossover, şi cu toate că există posibilitatea optării pentru 4x4, Trax rămâne, în esenţă, un model de şosea.
Habitaclu spaţios
Caroseria înaltă a permis şi configurarea unei poziţii de şofat pe măsură. Spaţiul la cap este incredibil, indiferent cât de înalt ai fi, însă noi am fi preferat un pedalier ceva mai adânc. Vizibilitatea este foarte bună în toate direcţiile, iar oglinzile retrovizoare au o suprafaţă mare, astfel că manevrarea în spaţii înguste nu se va dovedi o problemă. Habitaclul este spaţios şi vine dotat cu nenumărate zone de depozitare, recomandând Trax ca un automobil de familie. Sunt disponibile până la opt configuraţii pentru scaune, iar în spate se găseşte o priză de 230 V. Portbagajul nu este foarte mare