Contractul semnat între reprezentanţii RATB şi Astra Vagoane Călători Arad, pentru producţia tramvaielor Imperio, a fost luat la purecat de inspectorii Corpului de control al primului-ministru, care au descoperit o serie de nereguli, astfel încât au anunţat că vor sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie. Verificările au fost făcute la cererea lui Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, care a avut serioase îndoieli cu privire la legalitatea contractului cu pricina.
Sinteza raportului Corpului de control, publicată pe site-ul Guvernului, demască numeroase fapte reprobabile săvârşite de conducerea RATB. În ceea ce priveşte contractul cu Astra Vagoane Călători, în raport se arată că „Regia Autonomă de Transport Public Bucureşti a încheiat, în data de 25.01.2011, un contract de asociere cu SC Astra Vagoane Călători SA, prin care părţile s-au obligat să retehnologizeze şi să amenajeze un flux tehnologic pentru producţia de tramvaie moderne cu podea 100% coborâtă (denumite «Imperio») la punctul de lucru Uzina de Reparaţii «Atelierele Centrale» din cadrul Regiei, la un cost de producţie estimat la 1.600.000 de euro. La nivelul Regiei nu se cunoaşte cum a fost stabilită oportunitatea asocierii, întrucât nu a fost identificat niciun document din conţinutul căruia să reiasă efectuarea unui studiu de fezabilitate în acest sens. Până la momentul semnării contractului de asociere, Regia Autonomă de Transport Bucureşti proiectase şi fabricase un tramvai modern cu podea parţial coborâtă 60%, denumit «Bucur», care a răspuns cerinţelor de trafic şi de exploatare din Bucureşti, la un cost de producţie de aproximativ 800.000 de euro.” Mai mult, echipa de control a descoperit că persoana care a semnat contractul, în calitate de director al Uzinei de Reparaţii „Atelierele Centrale” din cadrul Regiei, a fost Mihai Scarlat, care, conform raportului, între 1 septembrie 2011