Potrivit unei evaluări la primă vedere, gradul de ocupare a unităţilor de cazare din Delta Dunării a fost în medie cu 50% mai mare decât cel înregistrat în anul 2010, anul în care a început declinul turismului din deltă.
Preşedintele Asociaţiei Patronatului din Turism Delta Dunării, Daniel Iluşcă, a declarat că relansarea din acest an nu ar fi fost posibil fără „reţeta” Asociaţiei Litoral-Delta Dunării, care se dovedeşte, iată, o… franciză de succes.
„2010 a fost anul teribil în turismul din Delta Dunării când mulţi operatori, printre care şi eu, de ce să nu recunosc, am fost la un pas de a renunţa. Au fost patru ani de pierderi consecutive, dacă includem aici şi anul 2009, şi cred că abia de acum există premisele unei creşteri durabile şi sănătoase pe care va trebui să o gestionăm foarte bine şi să nu ne îmbătăm cu apă rece. Reducerea impozitelor şi la construcţiile şi terenurile din Delta Dunării după modelul celor de pe Litoral, pentru că şi noi tot activitate sezonieră avem, eliminarea accizei la combustibil şi la navele care fac transport de persoane şi mărfuri cu capacităţi mai mici şi, de ce nu, după modelul ţărilor cu turism dezvoltat, subvenţionarea chiar cu 100% din cost a transferului turiştilor de la Tulcea la unitatea de cazare din deltă ar spori şi mai mult numărul de turişti”, a declarat Daniel Iluşcă.
Chiar dacă s-a făcut şi în ultimii ani promovarea Deltei Dunării ca destinaţie turistică, ba chiar în urmă cu trei ani a fost declarată destinaţia turistică a anului, abia din 2012 se pare că promovarea se face (mai) profesionist.
„E clar că până în 2012 promovarea turistică a Deltei Dunării s-a făcut neprofesionist. Se mai vede la fel de clar că la conducerea Consiliului Judeţean Tulcea s-a schimbat ceva în bine şi chiar la Primăria Municipiului Tulcea. Un singur exemplu doar: Raliul Deltei. Faptul că cele două instituţii