Promovarea centrului istoric al Bistriţei a înghiţit în 2011 peste 500.000 de lei, din fonduri europene. Aceasta includea şi un site cu informaţii despre Bistriţa, o hartă 3D şi imagini de la web cam-urile montate în centrul istoric. La un an de la lansarea site-ului, acesta reuşeşte să adune doar 6-7 vizitatori zilnic.
Cu ajutorul unui proiect european, Primăria Bistriţa a făcut primii paşi spre promovarea turistică a oraşului în anul 2011. Aproape un milion de lei a primit municipalitate pentru a-şi face o siglă, o mascotă, un slogan sau un eveniment de promovare a „cetăţii”.
La un an de la finalizarea proiectului, mascotele încă se mai pot întâlni pe la târguri, sigla oraşului în pieptul oficialităţilor şi mai nou în centrul de informare turistic proaspăt mutat în zona istorică a municipiului.
Promovarea includea însă, pe lângă pliante, bannere şi anunţuri prin presa locală şi un site: www.cetateabistrita.ro. Doar pentru promovare „prin metode specifice de marketing”, care includea şi acest web site, municipalitatea a alocat 585.000 de lei.
Site-ul a fost lansant la finalul anului 2011 şi se anunţa o „inovaţie” în România, permiţându-le vizitatorilor să facă un tur virtual al vechii cetăţi sau să urmărească imagini transmise în timp real cu ajutorul a două camere de supraveghere, montate în acest sens în centrul istoric.
Informaţiile sunt însă sărace, iar pentru a putea face un tur virtual cu ajutorul hărţii 3D şi a urmări în timp real imagini din centrul istoric te vezi nevoit să instalezi două programe.
Mai grav este faptul că la un an şi jumătate de când a fost lansat în loc să atragă turişti noi cu ajutorul informaţiilor prezentate, site-ul este vizitat de doar 6-7 persoane zilnic, numărul lor trecând de 10 în zilele bune.
Potrivit trafic.ro, în luna aprilie numărul maxim de vizitatori p