Motorul de căutare Google a fost lansat în 1998. Prima pagina a site-ului avea un logo, un câmp în care se introduc cuvinte şi două butoane: unul pentru căutare şi un altul pentru cei care „se simt norocoşi“. Cu toate că pagina de start a Google nu s-a schimbat foarte mult în ultimii 15 ani, tehnologia de căutare a avansat enorm şi continuă să avanseze.
Modul în care utilizatorii interacţionează cu motorul de căutare al Google s-a schimbat foarte mult în ultimul timp, în ciuda faptului că rezultatele căutării sunt afişate aproape la fel. Jurnaliştii publicaţiei „Time“ au stat de vorbă cu Amit Singhal, senior vice president al diviziei care se ocupă de motorul de căutare Google, dar şi cu alţi membri ai echipei. Astfel, potrivit acestora, în câţiva ani, Google s-ar putea transforma într-un mod spectaculos.
În spatele interfeţei simple se ascunde o matematică incredibil de complexă, susţine Singhal. El lucrează la Google de 12 ani şi spune că motorul de căutare trece prin schimbări majore odată la doi sau patru ani.
„Când eram mic m-am uitat foarte mult la Star Trek“, recunoaşte expertul, vorbind despre cum ar arăta o versiune ideală a Google pentru el: o reţea omniscientă cu care poţi comunica în limbaj natural şi care este mereu acolo când ai nevoie de ea.
O parte din această viziune începe, deja, să fie pusă în practică de către companie. În 2012 a fost lansată interfaţa Google Now. Aceasta le permite utilizatorilor să vorbească cu telefoanele pentru a afla diverse informaţii. Google Now îi poate ajuta chiar şi pe utilizatorii care nu ştiu exact ce caută.
Conversaţii cu maşinării
Aplicaţia Google Now, la fel ca şi asistentul personal al Apple (Siri), se foloseşte de tehnologia de recunoaştere vocală şi de un sintetizator vocal. Ea reprezintă un pas important pentru Google şi se încearcă aducerea ei pe cât mai multe dispozitive mo