* ANAF are sechestru asigurător pe toate activele CFR Marfă
CFR Marfă va fi "curăţată" de datoriile pe care le are la stat, în valoare de 1,5 miliarde lei, în momentul în care compania va fi privatizată, potrivit ministrului transporturilor Relu Fenechiu.
Oficialul a precizat, ieri, că demersurile pentru realizarea acestei operaţiuni au fost deja demarate, existând acordul de principiu din partea instituţiilor financiare internaţionale şi al Comisiei Europene.
Restul de peste 500 de milioane de lei, sumă pe care CFR Marfă o datorează către alte entităţi, va rămâne la companie, banii urmând să fie achitaţi de noul cumpărător şi de Minis-terul Transporturilor, proporţional cu pachetul de acţiuni deţinut de fiecare dintre cele două părţi.
Relu Fenechiu a subliniat că datoriile totale ale CFR Marfă, care depăşesc 2 miliarde de lei, sunt mult mai mari decât activele.
Potrivit domniei sale, în vederea privatizării, vor fi trecute active de la CFR Marfă la CFR SA, însă doar după ce Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va ridica sechestrul asigurător. În prezent, pe toate activele CFR Marfă există sechestru asigurător pus de ANAF, acesta putând fi ridicat doar după anularea datoriilor.
Referitor la vânzarea pachetului majoritar al CFR Marfă, Relu Fenechiu a precizat: "Noi vindem locomotive, vagoane, depouri şi o activitate profitabilă".
* Fenechiu: "Dacă preţul era mai mic, aveam mai multe oferte"
Cele trei oferte depuse, în ultimul moment, pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă au fost deschise, ieri, la Ministerul Transporturilor, în prezenţa presei.
Companiile care au depus documente de participare la această procedură de vânzare sunt Grup Feroviar Român (GFR), consorţiul Trans-feroviar Grup (TFG)-Donau Finanz GmbH & Co KG Austria şi OmniTRAX, din SUA.
Autorităţile aveau aşteptări mai mari