Prim-ministrul a descoperit apa caldă și gaura din covrig: în România se produc prea multe accidente rutiere grave. Ascultându-l acum te întrebi în ce țară a trăit acest om în ultimii 24 de ani.
Este imposibil ca domnul Ponta să descopere abia acum sutele de mii de cruci de pe marginea drumurilor. Problema este una extrem de gravă, dar nu a fost niciodată abordată de liderul PSD sau orice alt politician al USL.
Nici în campania electorală, nici imediat după. De asemenea, nu apare prin vreun program de guvernare sau pliant electoral al partidelor care formează actuala putere. Este de domeniul evidenței că pentru USL și liderii săi nu a fost niciodată o temă de discuție sau preocupare statistica sângeroasă a sutelor de mii de morți în accidente rutiere.
Cu toate acestea, brusc, prim-ministrul a abordat frontal subiectul exact în momentul în care trebuia să explice ce a făcut în primul an de guvernare. De aceea, declarațiile de zilele acestea pe tema accidentelor grave pot fi ușor interpretate ca un nou episod de gargară electorală ce are ca scop abaterea atenției publicului de la ineficiența acestei guvernări.
Dincolo de politică și politicieni, însă, România are o mare problemă la acest capitol și tema lansată în discuție este una cât se poate de actuală. Propunerea prim-ministrului de a confisca mașinile celor care încalcă grobian Codul Rutier este una interesantă și cu potențial, dar numai dacă e încoțită de multe alte măsuri.
Dacă este cu adevărat înfiorat de numărul mare de accidente, domnul Victor Ponta ar trebui să-i cheme la ordine pe toți responsabilii guvernamentali care gestionează construcția autostrăzilor și modernizarea drumurilor. Să întrebe unde se duc banii din taxele de drum și de ce nu sunt nici măcar marcaje rutiere pe multe drumuri.
Este inadmisibil faptul că, în 2013, nu avem o