Negocierile pentru desemnarea câştigătorului contractului de construcţie şi de operare a tronsonului Comarnic - Braşov, parte a Autostrăzii Bucureşti - Braşov, au început miercuri. La discuţii au participat patru ofertanţi, mai exact Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, China Communications Construction Company, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.
"Conform calendarului, dialogul trebuie să se încheie în august. În octombrie 2013, se semnează contractul. După aceea, începe construcţia", a declarat pentru gândul ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova.
Finalizarea lucrărilor la autostrada Comarnic - Braşov ar trebui să aibă loc la patru ani de la semnarea contractului. Ministrul îşi doreşte însă ca proiectul să fie gata până în anul 2015. "Noi vrem să o facem la doi ani proiectare - construcţie, de asta avem acest dialog competitiv", ne-a mai explicat Şova.
Tronsonul Comarnic - Braşov al Autostrăzii Bucureşti - Braşov, cunoscută şi sub numele de "Autostrada Zăpezii", va avea o lungime de 58 de kilometri, iar costurile sale de construcţie, de operare şi de întreţinere se vor ridica până la suma de 1,2 miliarde de euro.
Totodată, acest tronson va fi alcătuit din două secţiuni, mai exact Comarnic - Predeal (36,2 kilometri) şi Predeal - Cristian (21,8 kilometri). Viteza de proiectare a autostrăzii este de 80 de kilometri pe oră şi de 120 de kilometri pe oră.
Lucrările de construcţie la autostrada Comarnic - Braşov ar fi trebuit să înceapă în anul 2009 şi să se finalizeze în 2013. Valoarea proiectului era estimată iniţial la 982,85 milioane de euro.
În afară de acest segment, "Autostrada Zăpezii", care va avea o lungime totală de 173 de kilometri, va fi alcătuită din alte trei tronsoane, respectiv Bucureşti - Moara Vlăsiei (19,5 kilometri), Moara Vlăsie