Romanţele melodioase, preparatele exotice şi servirea impecabilă sunt doar câteva dintre ingredientele care alcătuiesc reţeta succesului deţinută de câteva dintre localurile împrăştiate pe mapamond. Meniul pe care oaspeţii îl consultă trebuie să fie alcătuit după un set de reguli bine stabilite, iar numărul ideal de preparate şi poziţionarea felurilor de mâncare sunt, poate, cele mai importante.
Fie că sunt frecventate de artizanii luxului, iubitorii excentricului sau oameni obişnuiţi, restaurantele ascund în spatele decorului lor un manual al comerciantului dornic de profit. Toate detaliile sunt gândite şi stilizate cu grijă. Nu se doreşte satisfacerea nevoilor consumatorului, ci, mai degrabă, se încearcă maximizarea comenzii, potrivit publicaţiei „The Guardian“.
„Nu este uşor să consulţi meniul atunci când te apucă o foame de lup, ameţit fiind de numele aperitivelor şi de schimbul de replici cu partenerul de masă. Care este meniul zilei? Dar preparatele sănătoase sau mâncărurile bogate în proteine? Vom pofti la cina celuilalt?“, povesteşte bloggerul Amy Fleming.
Rezultatele unei cercetări, realizată de Universitatea Bournemouth, au dezvăluit că numărul preparatelor regăsite în meniu este foarte mare în raport cu nevoile oamenilor. În plus, atunci când vine vorba de preferinţele culinare şi băuturile alcoolice lucrurile devin şi mai complicate. „Mintea nu ştie ce vrea limba“, susţinea psihofizicianul Howard Moskowitz.
Malcolm Gladwell, jurnalist şi scriitor britanic, aminteşte de studiul efectuat de compania Nescafé. În urma cercetărilor, departamentul de marketing a constatat că americanii vor spune că aleg o cafea neagră, puternică şi consistentă. De fapt, doar 25% din ei vor acest tip de băutură. Restul, adică majoritate, va alege o cafea slabă şi îndulcită cu lapte.
Care este numărul ideal de preparate?
Din dorinţa de a