Cele 12 companii europene foarte puternice, anunţate în urmă cu trei săptămâni de către ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, s-au dovedit în final a fi doar trei, două româneşti, deţinute de regi ai căilor ferate, şi o alta din SUA, cercetată în Canada, într-un scandal de mituire acum 3 ani.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi, după deschiderea documentaţiilor de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă că ofertele sunt eligibile, iar dacă preţul de vânzare ar fi fost mai mic, numărul investitorilor interesaţi ar fi fost mai mare. “Nu aş putea spune la câţi investitori mă aşteptam. (...) Cu siguranţă, dacă am fi pornit de la un preţ de vânzare mai mic erau mai mulţi investitori. Am dorit pe de o parte ca această companie să nu fie vândută la un preţ scăzut, pentru că o considerăm de o importanţă foarte mare, economică, pentru România şi sper eu, în viitor, pentru întreaga Europă de Est, şi de asemenea, am restricţionat destul de mult accesul la această procedură, pentru că am dorit ca CFR Marfă să nu poată fi cumpărată decât de o companie puternică, cu istoric, care să poată dezvolta în continuare această activitate”, a afirmat Fenechiu, întrebat fiind dacă se aştepta la mai mulţi investitori. În data de 16 aprilie, ministrul Transporturilor răspundea unei întrebări a premierului Victor Ponta: ”Da, domnul prim-ministru, suntem în grafic. Fără a da nume, că nu pot astăzi, vreau să vă spun că există, se pare, un interes destul de mare, sunt vreo 12 companii care au anunţat că vin deja să cumpere caiete de sarcini. Sper din toată inima să fie în regulă”.
Din cele 12 companii mari şi late au rămas doar trei. Documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finan