14 reprezentanţi ai comisiei de privatizare a CFR Marfă şi ai secretariatului comisiei erau aliniaţi la trei mese dintr-o sală de la etajul unu al Ministerului Transporturilor. La o altă masă stăteau reprezentanţii companiilor înscrise în cursa pentru privatizarea CFR Marfă Din 14 membri ai comisiei de privatizare a CFR Marfă, niciunul nu a lucrat o zi în companie. Grup Feroviar Român, OmniTRAX şi consorţiul Transferoviar Grup/Donau Finanz au depus ieri documentele de precalificare.
Ieri, la Ministerul Transporturilor a avut loc deschiderea plicurilor cu documentele de precalificare la privatizarea CFR Marfă la care vor participa două companii româneşti, din care una în consorţiu cu o firmă din Austria care nu este cu profil de transport marfă şi o companie din America, OmniTRUX, prezentată ca o firmă puternică, dar care are afaceri de doar 30 de milioane de euro.
Ministrul transporturilor Relu Fenechiu nu a ştiut ieri să spună ce cifră de afaceri, istoric şi reprezentant are firma americană OmniTRAX, una dintre cele trei înscrise în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, despre care ministrul afirmă că „sunt companii serioase, puternice, cu istoric“.
„Mai importantă este compania decât reprezentantul“, „vom studia mai mult despre investitori după ce trec de faza de precalificare“ şi „respect fiecare companie din cele care au participat la această procedură. Vreau să nu mă puneţi să fac speculaţii“, au fost răspunsurile lui Fenechiu.
Statul român marchează astfel în mod oficial ieşirea din transportul de marfă pe calea ferată, după 144 de ani de la prima linie de cale ferată Bucureşti - Giurgiu, deschisă transportului de marfă şi pasageri pe 26 august 1869.
Atmosfera de la depunerea documentelor a fost stranie. Jurnaliştii au fost invitaţi să asiste la o reprezentaţie la care actorii nu erau cunoscuţi.
14 reprezenta