Filmul Legături suspecte, deşi nu poate fi considerat o poveste răvăşitoare, ţine în şah mintea spectatorului. Regizorul Chan-Wook explorează cu mult tact trăirile celor două femei – India şi Evelyn – antrenându-le într-un joc al seducţiei. Ilinca Belciu ne poartă paşii prin tenebrele acestei poveşti, la rubrica Ecran.
Visăm la un nou început, apar copii, copiile noastre fidele, de la care te aştepţi să reuşească acolo unde tu ai eşuat. (Evelyn, mama) Din clipa în care vizionezi trailerul Legături suspecte (Stoker), eşti pur şi simplu urmărit de privirea tulburătoare a Miei Wasikowska, interpretând rolul unei tinere de 18 ani care îşi pierde tatăl şi, de fapt, cel mai bun prieten. Un accident tragic asupra căruia se ridică o mulţime de întrebări, în urma căruia apar brusc moştenitori necunoscuţi dornici de îmbogăţire. Park Chan-Wook nu aduce o poveste de-a dreptul răvăşitoare, dar este binecunoscut pentru construirea unui suspans aparte, iar coloana sonoră, imaginea splendidă şi jocul misterios al actorilor îi susţin întru totul discursul cinematografic. De la genericul de început până la cel final, Chan-Wook surprinde, ţine în şah, se joacă cu mintea spectatorului. Wasikowska este de-a dreptul răvăşitoare în rolul Indiei, copila ajunsă la majorat, care îşi ascunde durerea şi cade în cealaltă extremă: un comportament impasibil ce îi maschează sentimentele, gândurile profunde, simţurile acute pe care numai tatăl său le putea desluşi. Dar regizorul reuşeşte să pătrundă parcă în sufletul ei: descrie un traseu greu de digerat şi străbătut, anevoios, prin subsolurile semiobscure ale casei în care trăiesc. Dincolo de toate amintirile şi cadourile primite de la tatăl său (fiecare an aduce o nouă pereche de pantofi, acelaşi model, în mărimea potrivită vârstei respective), India trebuie să îl accepte în preajma sa pe fratele tatălui său apărut misterios la în