Motorul de 1170 cmc oferă suficient de multă putere pentru pilotajul agresiv, dar poate fi şi cuminte, pentru străbaterea traficului urban
BMW Motorrad sărbătoreşte 90 de ani de când unui băiat deştept i-a venit ideea de a produce motociclete sub emblema constructorului bavarez, motiv pentru care băieţii deştepţi care lucrează acum au lansat nişte modele aniversare. Unul dintre acestea, BMW R1200R, ne-a încăput pe mână pentru câteva zile, suficient de multe pentru a-l supune la „chinuri“, în speranţa că putem găsi hibe. Până să o încaleci, R1200R îţi dă impresia de clasic sau retro. Sau ceva care merge din punctul A în punctul B decent, fără să impresioneze. Greşit!
Look retro, ciclistică de 2013
Motocicleta îşi merită insigna „90 Jahre“, fiind un cumul reuşit al eforturilor pe care nemţii le-au făcut, în această perioadă, pentru atingerea perfecţiunii. Un naked care poate fi folosit, fără probleme, pentru touring, R1200R a demonstrat suficient de multă putere, totul graţie motorului Boxer în patru timpi de 1170 cmc care dezvoltă 110 cai. Dintre toate motocicletele testate de ProSport, aceasta s-a dovedit a fi cel mai uşor de manevrat în curbe, pentru a o înclina şi, apoi, îndrepta, nefiind nevoie de altceva decât de, pardon de expresie, o simplă încordare a muşchilor fesieri. Consumul, uşor peste 4l/100 km este unul care face din R1200R un motor excelent pentru touring, în special în condiţiile în care şaua este una foarte comodă, poziţia de pilotat este relaxantă, iar computerul de bord complet.
SPECIFICAŢII TEHNICE
Motor: Boxer, doi cilindi, răcit cu aer
Capacitate şi putere: 1170 cmc, 110 cai putere la 7500 rpm
Consum oficial/testat: 4,1 l/100km (la 90 km/h) / 4,5 l/100 km (90 km/h)
Viteză maximă: peste 200 km/h
Transmisie: cardan, cutie cu şase viteze, ambreiaj uscat
Dime