Obiectul considerat odată indispensabil revine în detrimentul accesoriilor ieftine şi lejere, graţie unui curent regal din Europa. Pălăriile au rămas piesa de rezistenţă care face diferenţa dintre calitate şi lejeritate.
Meseria de modistă părea să-şi fi găsit sfârşitul, îngropată într-o eră a şepcilor inscripţionate cu literele mari ale brandului, fabricate pe linie, în mii, zeci, chiar sute de mii de exemplare. Produs final al unei munci manuale costisitoare din toate punctele de vedere, pălăria nu a dispărut niciodată. Doar a făcut loc unei generaţii mai tinere şi mult mai necizelate. Până când publicul şi-a dat seama ce vrea.
De la curtea regală în toată lumea
Jane Taylor, Stephen Jones şi Philip Treacy. Sunt numele celor trei pălărieri, uşor nebuni, care schimbă de câţiva ani cursul gustului vestimentar. Jane Taylor este modista preferată a Ducesei de Cambridge, a Zarei Phillips şi, în general, a multor feţe regale de la curtea britanică. Kate Middleton a defilat cu pălăriile acesteia în timpul jubileului de diamant al reginei Marii Britanii.
Dar nu trebuie să ai sânge albastru ca să devii clienta fidelă a tinerei Taylor. Elementul nou ar fi accesibilitatea preţurilor accesoriilor englezoaicei, care şi-a lansat site-ul după cinci ani de activitate. „Clientela noastră s-a extins în toată lumea în ultimii ani, iar noul site ne ajută să comunicăm mai bine cu clienţii noştri“, a spus Jane Taylor pentru „Daily Mail“.
Creatoarea de pălării a povestit că fiecare apariţie regală accesorizată cu una dintre piesele-fantezie din colecţiile sale a dublat, dacă nu triplat numărul cererilor. Liniile sale, realizate manual, cuprind piese pentru mirese şi pentru nunţi, evenimente speciale, dar şi pentru moda de zi cu zi.
Exclusivismul influenţează şi masele
Dacă Jane Taylor reuşeşte să readucă pălăria în tendinţe, chiar şi prin p