51 de elevi din clasa a doua de la Scoala Generala nr. 24 din Timisoara si de la Scoala din Grabat au sustinut cea de-a doua proba din cadrul unui proiect pilot al Ministerului Educatiei.
Micutii au avut la dispozitie 25 de minte ca sa rezolve testele elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare.
La ora 9.00 subiectele au fost impartite elevilor. “Sunt patru variante care se dau, alternativ, astfel incat elevii sa nu aiba in apropiere un alt coleg cu acelasi subiect. In plus, nivelele de dificultate sunt diferite, iar daca un elev a primit, la citit si scris, varianta cu numarul 1 trebuie sa primeasca si la matematica varianta cu acelasi numar, deci cu acelasi grad de dificultate. Este vorba despre o evaluare interna, rezultatele ei se folosesc pentru a studia nivelul de cunostinte .Toti copiii care sustin testarea sunt prezenti” a declarat Daniela Lobaza, directorul Scolii Generale nr. 24.
Nivelul de dificultate nu este mare, iar copii sunt supravegheati chiar de invatatorul lor, devenit administrator de test.
“ Elevii sustin acest test pe o durata de 25 de minute . Administratorul de test, este cel care supravegheaza elevii, impreuna cu un cadru didactic care nu preda la clasa respectiva. Dupa 25 de minute, testele se ridica in aceiasi ordine in care au fost distribuite. Evaluatorii sunt din alte scoli, adica nu din cele doua scoli pilot, ci externi. Este un mod de a evalua cunostiintele elevilor dupa doi ani de scoala” spune Anca Simeria, inspector de specialitate in invatamantul primar.
CITESTE SI: Prima proba de evaluare la clasa a II-a in Timis! 51 de elevi au dat examen in cadrul unui proiect pilot
Parintii sunt, in principiu, de accord cu aceste evaluari, cu conditia insa ca acestea sa nu fie prea dificile si sa-i faca pe micuti sa se teama de examene.
“ Sunt binevenite dar cu conditia ca subiectele, care sun