Narratively este un proiect început în 2012. Un fost colaborator „The New York Times“ a vrut să spună poveştile oamenilor obişnuiţi din New York. Lui i s-au alăturat alţi câţiva prieteni şi acum au una dintre cele mai interesante platforme cu reportaje.
Narratively, comparativ cu alte site-uri de ştiri, de reportaje, este precum o caleaşcă: nu se grăbeşte să ajungă nicăieri, atât timp cât ştie că va fi o călătorie plăcută. „Narratively este o platformă digitală dedicată dezvăluirii poveştilor originale, adevărate, profunde din New York [...]“, se arată în descrierea pe care site-ul o are. Poveştile apar zilnic, ritmul este de una pe zi, însoţite de fotografii şi videoclipuri, şi desigur text.
Cum a apărut Narratively? A apărut în urma unei discuţii de la mijlocul anului 2012 între Noah Rosenberg (actualmente fondator, director executiv şi redactor-şef) şi alţi câţiva jurnalişti tineri. Din subiect în subiect ei au ajuns să-şi propună ceva interesant: să trateze oamenii obişnuiţi precum nişte vedete.
Jurnaliştii discută cu cititorii, cer feedback, acceptă idei noi şi sunt gata să-şi extindă platforma pentru alte oraşe. Eu am descoperit acest site prin intermediul topul întocmit de publicaţia „Time“. Olivia Waxman a adunat 50 de site-uri de neratat în 2013, iar această platformă de storytelling este pe locul 6 - „Strategia [Narratively] este să «încetinească ciclul ştirilor» şi să se concentreze pe poveşti despre oameni de care nu auzi în fiecare zi“.
Narratively a ajuns să pornească la drum cu o finanţare prin Kickstarter. Au cerut 50.000 de dolari şi au strâns cu 3.000 mai mult. Au avut diverse pachete pentru cei care au susţinut proiectul, cel mai scump costând 10.000 de dolari. De banii aceştia, doi oameni au primit dreptul de a alege un anumit loc din lume în care echipa Narratively să ajungă pentru a spune povestea cuiva de acolo. În iuli