În faza iniţială vor fi 30 de canale partenere, al căror abonament va fi de 3 dolari
Google vrea să atace piaţa pe care concurează cei de la Netflix
YouTube, site-ul de conţinut video deţinut de Google, a lansat proiectul canalelor plătite, pe bază de abonament, care oferă clienţilor, contra cost, conţinut de film şi televiziune în regim profesionist, în concurenţă cu servicii precum Netflix, transmite agenţia Bloomberg, citată de Mediafax.
În faza iniţială, serviciile plătite vor fi disponibile în regim limitat, cu 30 de canale partenere, variind de la "Sesame Street" la "Ultimate Fighting Championship", la un preţ de aproximativ 2,99 dolari pe lună pentru un canal, a anunţat YouTube într-o conferinţă.
YouTube va găzdui serviciile oferite de distribuitori, model care presupune costuri mai reduse comparativ cu Netflix, care cumpără licenţe de la producătorii de conţinut. Serviciul video al Google va reuşi astfel să evite riscurile presupuse de crearea de conţinut, îmbogăţind totodată oferta disponibilă clienţilor.
Primele 30 de canale plătite disponibile pe YouTube fac parte dintr-un program-pilot, a declarat în conferinţă Malik Ducard, director în cadrul companiei. "Acesta este numai începutul", a afirmat el.
Clienţii vor primi două săptămâni perioadă de probă
Toate cele 30 de canale vor oferi clienţilor o perioadă de probă de 14 zile, iar în unele cazuri abonamentul anual va presupune un discount.
Vânzările generate din abonamente vor fi împărţite între YouTube şi titularii canalelor, cărora le va reveni cea mai mare parte din venituri.
Google încearcă să extindă sursele de venituri ale YouTube dincolo de publicitate. Compania oferă deja spre închiriere filme de la Paramount Pictures şi Walt Disney, la un preţ de 3,99 dolari.
Creatorii de conţinut care vor opta pentru canale cu abonament pe Yo