Un vapor german care, anul trecut a fost puternic afectat de o explozie, în timp ce se afla în mijlocul Atlanticului, va fi reparat în România, la Mangalia. Nu înainte, însã, ca specialistii de la INCD – INSEMEX Petrosani sã efectueze o verificare a navei si a încãrcãturii ei, astfel încât sã fie eliminat orice pericol.
MSC Flaminia a fost construitã în 2001, în Coreea de Sud, la „Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering”, actionarul majoritar al lui „Daewoo-Mangalia”. Are 300 metri lungime, 40 metri lãtime, 75.590 tone registru brut, pescaj de 9,20 metri, capacitatea de 6.750 TEU (containere conventionale) si este înmatriculatã sub pavilion german. În data de 14 iulie 2102, Paza de Coastã Falmouth a primit prin mesaj de raportare SOS cã echipajul de bord – format din germani, polonezi si filipinezi – a abandonat nava. Practic, echipajul navei container a fost obligat sã abandoneze nava în mijlocul Atlanticului, dupã ce s-au produs un incendiu si o explozie la câteva magazii cu containere ce contineau mãrfuri inflamabile. Imediat dupã primirea semnalului SOS, Paza de Coastã a difuzat o alertã cãtre toate navele din zonã, iar cea mai apropiatã navã care putea oferi asistentã, un petrolier, si-a schimbat cursul pentru a intercepta nava MSC Flaminia. Nava era în flãcãri, dar 24 de persoane au fost recuperate pe o barcã de salvare si o plutã. Un membru al echipajului lipsea, alti patru au suferit leziuni, iar ulterior unul a decedat la spital datoritã arsurilor grave. Potrivit datelor de la vremea respectivã, incendiul a început în magazia nr 4, unde s-au declansat senzorii de incendiu, iar când membrii echipajului au deschis usa sã vadã ce se întâmplã, s-a produs explozia. Imediat, incendiul s-a propagat si la magaziile 5 si 6, iar cei 23 de membri ai echipajului si doi pasageri au abandonat nava. Sub coordonarea Comandamentului Central German pentru Situati