Curăţarea străzilor din oraş, de care în prezent se ocupă societăţile Brantner şi Rosal a căror contracte expiră toamna aceasta, se va realiza după acelaşi model. Consilierii
locali vor discuta propunerea la şedinţa ordinară de joi.
Administraţia locală vrea să lanseze o licitaţie pentru concesionarea serviciului de salubrizare stradală, perioada propusă fiind de 10 ani, cu posibilitatea de prelungire cu jumătate din durată, tot pe două sectoare. Potrivit studiului de oportunitate întocmit de Direcţia Tehnică, în această formulă, cheltuielile primăriei ar fi, anual, de peste 16,3 milioane de lei cu spălatul şi deszăpezitul oraşului. În opt ani, cele două firme care salubrizează Clujul, au încasat de la bugetul local peste 30 de milioane de euro.
Direcţia Tehnică a primăriei a finalizat studiul de oportunitate pentru lansarea noii licitaţii în urma cărora primăria va avea operatori noi pe partea de salubrizare stradală (spălat şi măturat străzi, vara şi deszăpezire, iarna). Consilierii locali vor discuta, la şedinţa ordinară de joi, un proiect de hotărâre care vizează organizarea unei achiziţii publice în urma căreia serviciul de salubrizarea stradală să fie concesionat, tot pe două sectoare, cum funcţionează şi în prezent.
Perioada de concesiune propusă este între 6 şi 10 ani, cu posibilitatea de prelungire prin act adiţional, cu jumătate din durată. Potrivit anexei la studiul de oportunitate, cea mai bună variantă pentru primărie, din punct de vedere financiar ar fi cea de concesionare a sericiului pe 10 ani. În această situaţie, cheltuielile anuale ar fi de pe 16,3 milioane de lei. În situaţia în care perioada de contract ar fi de 6 ani, anual, administraţia locală ar urma să plătească peste 18,7 milioane de lei către noii operatori.
Din cele peste 1.100 de străzi betonate, asfaltate şi modernizate şi cele 93 de poduri şi pasaje din C