Ultimele modificări aduse la începutul anului Codului Rutier au dat complet peste cap viaţa scuteriştilor, care au fost scoşi de pe şosele. Acum, Ministerul Transporturilor a catadicsit, în sfârşit, după patru luni, să realizeze normele în baza cărora şcolile de şoferi vor fi autorizate să-i pregătească pe candidaţii la categoria AM. Ultimele modificări aduse la începutul anului Codului Rutier au dat complet peste cap viaţa scuteriştilor, care au fost scoşi de pe şosele. Acum, Ministerul Transporturilor a catadicsit, în sfârşit, după patru luni, să realizeze normele în baza cărora şcolile de şoferi vor fi autorizate să-i pregătească pe candidaţii la categoria AM.
Până anul acesta, scuterul putea fi condus fără permis. Era suficient ca personajul care-l strunea în trafic să fi împlinit 16 ani, iar motorul să aibă maximum 50 cmc şi să nu dezvolte o viteză mai mare de 45 km/h. Prin urmare, legea i-a pus în ilegalitate pe scuteriştii care nu aveau permis şi nici posibilitatea de a-l obţine!
Examen teoretic şi unul practic, în poligonul auto
După câteva luni în care poliţiştii şi-au făcut norma de dosare penale cu aceia care au încălcat legea şi s-au urcat în şa fără permis, Ministerul Transporturilor susţine că a realizat metodologia după care şcolile de şoferi îşi vor putea pregăti candidaţii pentru examenul de obţinere a permisului categoria AM. Conform acestora, cei care râvnesc la un asemenea permis vor susţine un examen teoretic (sala) şi un examen practic (poligon). Însă înainte de examinare, candidatul va trebui să participe la cursuri de legislaţie, 24 de ore de pregătire teoretică fiind necesare, pe lângă cele şase de conducere.
Şcolile de şoferi vor putea demara procesul de pregătire a mopediştilor abia după ce vor primi autorizaţii de la Autoritatea Rutieră Română, fapt care se va produce în 48 de ore de la publicarea metodologiei în Monito