Voi schimba un pic paradigma și voi evita să fac o analiză de conținut a clipurilor de mai jos, folosindu-mă de clișeele academice obosite și care nu ne spun nimic: ”denigrarea femeilor”, “patriarhatul”, “publicație ofensatoare”, “femeia-obiect”, “stereotipuri de gen” etc etc. Da. Vedem reclame misogine în fiecare zi și pe toți pereții acestui oraș. Cine este vinovatul? Asta mă interesează cel mai puțin. Important este cum reacționăm la acest tip de agresiune vizuală și mentală.
Publicitarii noștri au parvenit în această industrie mondială, prin tehnici și metode de persuasiune vizuală, pe care le poate învăța oricine deschide un manual de publicitate. La o primă mână, înveți că trebuie să transmiți o emoție puternică clientului ca să poți vinde. Ce anume crează această emoție? Pe fast-forward: copiii, câinii și femeile. Echipa creativă trece apoi la conceperea de imagini mentale legate de modul în care elementul fundamental de atracție poate fi transformat într-un mesaj de vânzare. Trebuie creat un mesaj ispititor despre produs, dar mai ales despre avantajele sale. Echipa de creație trebuie să gândească filmic, adică să exprime cel mai bine ideea vizual, la care se adaugă cuvintele. Tot creativii noștri învață lucruri despre psihologia cumpărătorului în general și despre cum funcționează creierul uman (la modul ideal vorbim): emisfera stângă deține capacitatea de a raționa și de a procesa informații, iar emisefera dreaptă se ocupă de intuiție și gândește non-verbal, răspunde la culoare și este artistică. Bun.
Dintre cele câteva zeci de reguli de bază care stau la baza creării unui spot publicitar, am ales doar 10 reguli simple pe care le voi numi în continuare porunci.
Decalogul unei reclame bune:
1. Să fie simplă și scurtă.
2. Să vândă avantajele și nu produsul.
3. Când este cazul să fie condimentată cu sex. (cretinii de pub