Cea mai vândută destinație vs segmentul cu cel mai mare grad de creștere în ultimul an. Două produse aparent diferite, dar care au în comun turistul dornic de servicii complete în concediu
Românii nu sunt turiști ușor de mulțumit. Cu cât sunt mai complete serviciile oferite, cu atât ofertele turoperatorilor le fac cu ochiul a lor noștri. Este, poate, o explicație pentru numărul mare de români care merg anual la complexurile de cinci stele din Turcia, recunoscute pentru sistemul all inclusive. Mulți au încercat să spargă rutina cu un pachet similar la vecinii greci, însă viziunea diferită a elenilor asupra acestui concept nu i-a încântat, așa că mulți s-au reîntors pe litoralul turcesc.
Alții au descoperit serviciile complete de la bordul navelor de croazieră și s-au simțit pe mare ca pe pământ turcesc, chiar dacă zi de zi puneau piciorul pe alte țărmuri. Deși neîncrezători în acest produs, după o săptămână pe un pachebot, mulți au lăsat Turcia pentru croaziere pe trasee diferite. Cum vacanțele în Turcia sunt cele mai cerute de către români în sezonul estival, iar segmentul croazierelor a înregistrat anul trecut cel mai mare procent de creștere, Capital pune în oglindă cele două produse.
All inclusive pe continent
Vara aceasta, în Turcia, charterele zboară către patru destinații: Antalya, Bodrum, Marmaris și Kusadasi, iar la bordul avioanelor sunt așteptați între 60.000 și 70.000 de români, potrivit informațiilor furnizate de către agențiile de turism. Mulți dintre aceștia optează pentru cazarea la cinci stele, în regim all inclusive. Ca o paranteză, mulți dintre cei care revin la turci - și numărul este impresionant, jumătate dintre turiști fiind la cel puțin a doua călătorie -, aleg în fiecare an același hotel. Motivul? Au fost încântați de serviciile oferite și nu vor să mai experimenteze o altă unitate de cazar